• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Har ringt Kronofogden 17 gånger idag, inte i mitt egna ärenden utan åt en annan person. Kommer inte alls fram utan direkt säger en telefonsvarare "Alla handläggare är upptagna". Enligt deras hemsida ska det vara kö i cirka en timme men man kommer som sagt inte fram överhuvudtaget.

Tycker detta är fullständigt hårresande och bedrövligt. Samma sak igår - då hade dom 17 handläggare inkopplade i telefonin. Det är juli och semestertider men detta är fan ta mig oacceptabelt. KFM har 3200 anställda det måste gå att kunna ha mer än 17 medarbetare tillgängliga på telefonin en vanlig onsdag även om det är sommar.

Dom har en för viktig samhällsfunktion för att det ska få gå till på det här sättet. Jag har som sagt ringt över 30 samtal på två dagar. Naturligtvis mailade jag redan i söndags men inte fått något svar där heller. Ärendet jag behöver nå dom i kan inte vänta till augusti så hur fan ska man gå till väga för att få prata med dom?

Visa bilaga 4155

Samma problem på AF hela måndagen. Samtalen kopplades ner när man köat i en halvtimme. Efter 6 timmars konstant ringande fick jag prata med en handläggare 5 minuter före stängning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har ringt Kronofogden 17 gånger idag, inte i mitt egna ärenden utan åt en annan person. Kommer inte alls fram utan direkt säger en telefonsvarare "Alla handläggare är upptagna". Enligt deras hemsida ska det vara kö i cirka en timme men man kommer som sagt inte fram överhuvudtaget.

Tycker detta är fullständigt hårresande och bedrövligt. Samma sak igår - då hade dom 17 handläggare inkopplade i telefonin. Det är juli och semestertider men detta är fan ta mig oacceptabelt. KFM har 3200 anställda det måste gå att kunna ha mer än 17 medarbetare tillgängliga på telefonin en vanlig onsdag även om det är sommar.

Dom har en för viktig samhällsfunktion för att det ska få gå till på det här sättet. Jag har som sagt ringt över 30 samtal på två dagar. Naturligtvis mailade jag redan i söndags men inte fått något svar där heller. Ärendet jag behöver nå dom i kan inte vänta till augusti så hur fan ska man gå till väga för att få prata med dom?

Visa bilaga 4155
Och flyttas folk tillbaka till telefon blir är det troligen sinnessjukt att man måste vänta jättelänge på annat, typ skuldsanering.

Folk är trots köerna ändå inte jättesura när dom kommer fram..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tipset är att ringa 0900, det tar en liten liten stund innan köerna byggs på
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Banker o myndigheter, "du får nu 5 val"...
Efter ett antal knapptryckningar tappar man tråden.
Minns tiden då det var någon som svarade vänligt och kopplade vidare, det var tider det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Och flyttas folk tillbaka till telefon blir är det troligen sinnessjukt att man måste vänta jättelänge på annat, typ skuldsanering.

Folk är trots köerna ändå inte jättesura när dom kommer fram..

Nej det förstår jag. Det är ju inte deras fel att det är så men om det finns 2300 anställda så kan jag tycka det vore rimligt att ha mer än 17 handläggare som sköter telefonin även om man ska bemanna andra områden så som skuldsanering eller verkställighet och dylikt. Finns trots allt 2283 anställda att välja på.
Misstänker det rör sig om att absoluta lejonparten har semester men uppenbarligen fungerar det inte att ha det på detta sätt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nej det förstår jag. Det är ju inte deras fel att det är så men om det finns 2300 anställda så kan jag tycka det vore rimligt att ha mer än 17 handläggare som sköter telefonin även om man ska bemanna andra områden så som skuldsanering eller verkställighet och dylikt. Finns trots allt 2283 anställda att välja på.
Misstänker det rör sig om att absoluta lejonparten har semester men uppenbarligen fungerar det inte att ha det på detta sätt.

Och det är fler än 17
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
& idag 19.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Och då är det ju fler som hanterar telefonin eftersom det i princip alltid är folk på fika eller lunch.
Det är inte bara att flytta folk till kundservice heller, dom har den bredaste utbildningen och kompetensen, då blir det ett jobb innan dom är igång.
Det tar mycket tid att hantera alla mail, det ligger dom flera dagar efter med sorteringen av.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kollade med ks kollega, ungefär 50 pers jobbar på ks just nu, ungefär lika många har semester. Man fick problem och hamnade ur fas när folk flyttades från avdelningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp